Στα τέλη του δέκατου πέμπτου αιώνα, ένας γέρος Φλαμανδός καλλιτέχνης, δάσκαλος στην Αυλή του Οστεμβούργου, κρύβει περίτεχνα μέσα σ' έναν απο τους πίνακές του, το κλειδί ενός μυστικού. Ο Αρτούρτο Πέρεθ-Ρεβέρτε μας έχει ξαναβάλει γρίφους που συνήθως απευθύνονται σε μυημένους λύτες. Έτσι κάνει και με τον Πίνακα της Φλάνδρας.
Όταν ολοκληρώθηκε ο πίνακας, απο τον γερο δάσκαλο Βαν Χάυς, ο ένας απο τους δυο παίκτες είχε ήδη δολοφονηθεί. Στην ανακάλυψη του μυστικού βοηθάει μια επιγραφή "Ποιος Σκότωσε τον Ιππότη" την οποία μια νεαρή συντηρήτρια έργων τέχνης ανακαλύπτει πέντε αιώνες αργότερα, κάτω απο στρώσεις χρωμάτων και υλικών στο εικαστικό.
Δυο άνδρες συμπληρώνουν και σήμερα το νέο σκηνικό, όπως ακριβώς και το σκηνικό του πίνακα. Δίπλα στη συντηρήτρια ένας γνωστός αντικέρ κι ένας εκκεντρικός σκακιστής ενώνουν τις δυνάμεις τους αποφασισμένοι να λύσουν αυτό το αίνιγμα.
Έτσι, μπλέκονται σε μια συναρπαστική περιπέτεια όπου όλα καθορίζονται απο συνεχόμενες σκακιστικές κινήσεις, οι οποίες ανοίγουν μία-μία τις πόρτες ενός μυστηρίου που δεν αφήνει ανεπηρρέαστο κανένα απο τους πρωταγωνιστές του. Ακριβώς όπως έγινε τον δέκατο πέμπτο αιώνα με τα πρόσωπα του πίνακα.
Τρία πρόσωπα τότε, όπως και τώρα. Τελικά μήπως όλοι οι πίνακες ήταν κομμάτια ενός και μόνο πίνακα, όπως όλοι οι καθρέφτες είναι αντανακλάσεις μιας και μόνο αντανάκλασης;
Ενας σκακιστής θα το καταλάβει πολύ καλύτερα το βιβλίο του Αρτούρο Πέρεθ-Ρεβέρτε γιατί "Όλα είναι μια σκακιέρα απο μέρες και νύχτες, όπου παίζει η Μοίρα κινώντας τους ανθρώπους για πιόνια"....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου